Logo

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Amblem
ANA SAYFAYARDIMGİRİŞ YAPKAYIT DUYURULAR MEAL DİNLE KUR'AN DİNLE
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.
20 Eylül 2014, 07:54:37 ÖÖ
Duyurular:
Sayfa: [1]   Aşağı Git Yanıtla    Anket ekle
Faiz VERMEK haram mı?  (Okunma Sayısı 19898 defa)
Full Member
***

Mesaj Sayısı: 106


Selam uzerinize olsun..

Faiz ile ilgili ayetlerde faizin alınmasının haram olduğu açıkça belli iken ,faiz veren kişi ile ilgili açıklama bulunamadı.Borçlu kişiye zulum olan bir uygulama ,zorunlu borç almış kişi açısından nasıl değerlendirilecek..
Hadislerde* alanda veren de şeklinde ifadeler geçiyor.Fakat Kuran da veren kişinin de aynı şekilde harama girdiğine dair bir delil var mı?


*Ravi : İbnu Mes`ud
Hadis : Resulullah (sav) ribayı (faizi) yiyene de, yedirene de lanet etti." (Ebu Davud ve Tirmizi`nin rivayetlerinde şu ziyade vardır: "(faiz muamelesine) şahitlik edenlere de bu muameleyi yazana da...")


-------------------------
   
Grup: Yönetici
Sr. Member
*****

Mesaj Sayısı: 306


    Selamün aleyküm.
     Değerli kardeşim! Haramın işlenmesine sebep olmakta haramdır.  faiz almak ve Faiz yemek haram olduğu gibi, Faiz alınmasına ve Faiz yenmesine  sebep olmak da haramdır ve günahtır.
     Allah Kötü zanda bulunmayı haram kılmıştır. ancak Kötü zanda bulunulmasına sebep olmakta aynıdır.
    Dolayısıyla böyle konularda hiç kimse kendisini günahsız ve suçsuz sayamaz. Bunun için Müslümanlar, Haram olmayan  sistemleri devreye geçirmesi için gerekli girişimlerde bulunma ve gerekli çalışmaları yapma yoluna bakmalılar. Bunun için de gayret sarfetmelidir. Burada İki ayeti kerimeyi hatırlatmak istiyorum. Konuyla ilgili Hadisi şeriflerde çokça mevcuttur. 
    Allah, Nisa suresi 85.ayetinde şöyle buyuruyor.
      " İyi bir işe arka çıkan ondan bir pay alır; kötü bir işe arka çıkan da onun sıkıntısına katılır. Allah, her şeyin karşılığını verir."
   Maide suresi 2. Ayetinde ise şöyle buyuruyor.
    "...  İyilikte ve takvada yardımlaşın ama günahta ve taşkınlıkta yardımlaşmayın. Allahtan korkun; Allahın cezası ağırdır."  Bu ayetler gözardı edilemez. Elbette göz önüne alınmalıdır.  Allah'a emanet olun.


-------------------------
« Son Düzenleme: 25 Ağustos 2010, 10:19:09 ÖÖ Gönderen: abdurahmanaltay »
   
Sr. Member
****

Mesaj Sayısı: 316


Karşılaştığımız bir olaya önce kur’an penceresinden bakacağız, ondan referanslar alıp, daha sonrada rabbin sözlerini, söylediği gibi kur’anı bir bütün olarak düşünüp aklımızı, mantığımızı devreye sokacağız. Bir arkadaşımız kur’an penceresinden bakmış ve Allah faiz almanın haram olduğunu çok rahat görmüş ve dikkatle üzerinde düşündüğünde faiz verenin bu hükme dâhil edilmediğini fark etmiş. Bizlere düşen Rabbin vermediği hükmü, kendi aklımızca adeta tamamlamaya çalışmak değil, verenin niçin dâhil edilmediğini düşünmek olmalıdır.

Hiç kimse isteyerek bir kişiden aldığının kat kat fazlasını geri ödemek istemez. Zor duruma düşen bir insan ile keyfi hareket eden bir insanı rabbim asla aynı kefeye koymaz. Birisi kendi zevkine, keyfine malını haksız yere çoğaltmak adına karşısında ki insandan hiç düşünmeden faiz alıyor, çok zor bir durumda, belki de iflasın eşiğinde olan bir insan ise bulunduğu zor ortamın içinden kurtulmak adına bu parayı almak zorunda kalıyor. Şimdi nasıl olurda zor durumda kalan bir insan ile keyfi hareket eden insanı aynı kefeye koyarız, ya da bu iki konuyu Rabbin aynı seviyede değerlendirdiğini nasıl düşünürüz? Hatırlayınız Rabbim kur’anda haram olan yiyecekleri sayar, fakat zor bir durumda kaldığınızda haddi aşmamak şartıyla yiyebileceğimiz kolaylığını getirir. Bu olayı da bu örnekten yola çıkarak değerlendirmeliyiz. İslam kolaylık dinidir, zorluk değil. İslam akıl dinidir, eşitlik dinidir, adalet dinidir. Bunları unutmadan olaylara yaklaşmamız rabbin adaletini daha doğru anlamamızı sağlayacaktır. SAYGILARIMLA Halukgta


-------------------------
   
Full Member
***

Mesaj Sayısı: 106


Aleykum selam
abdurahmanaltay   beyefendi;
Allah razı olsun,kesinlikle haklısınız..
Fakat yorumdan ziyade, ilmi bir cevaba ihtiyaç var bu konuda.Kuran dan delil derken onu kastetmiştim.Elbette kötü bir işe şefaatçi olan ondan bir pay alacak.Ama buradaki durum daha farklı.Şayet derseniz ki borç veren sonrada faiz isteyen alacaklıya yardım eden aynı onun gibidir,tamam.Fakat burada söz konusu kişi borcu alan, zaten zor durumda olan kişi,yardım etmek istediği için değil,zorunlu kaldığı için fazladan ödeme yapıyor,bundan razı falan değil..
Bunu şunun için soruyorum..Kredi almak isteyen insanlara çeşitli fetvalar veriliyor.Faiz almak-vermek haramdır diyenler kesinlikle cevaz vermezken.İhtiyacı olan kişi ne yapsın, zaruret dolayısıyla alır diyenler de var.Bu ikinci görüşte olan bir kişi , faiz ile ilgili ayetleri göstererek, faizin alınmasından bahsedildiğini, faiz verenin zaten mazlum olduğunu, başka seçeneği kalmadığını söyleyebiliyor.Biz "hayır vermek de haramdır " dedik diye haram olamayacağına göre, eğer böyle kesın bir haramlık durumu varsa delillerinin de olması gerekir.İkilemde kalınmamalı.Sorum bununla ilgiliydi.
Yoksa dediğim gibi dediklerinize tümüyle katılıyorum,Kesinlikle Allah ın rızasına uygun bir sistem için çalışılmalı..


-------------------------
   
Grup: Yönetici
Sr. Member
*****

Mesaj Sayısı: 306


Değerli kardeşim!
      Allah Teala Faizi ve faizli işlemi haram kıldığı Bakara suresi 275.ayette, faizli borç veren demiyor. Aksine faizli borç veren ve faizli borç alanı kapsayacak şekilde bir ifade kullanarak diyorki; “Faiz yiyenler…….” İşte bu ifade hem faizli borç verenleri hem faizli borç alanları kapsar. Bunun için Peygamberimiz Faiz verenle alanı aynı kefeye koymuştur.

           Faiz alanla, zor durumda kalıp da faiz veren elbette bir olmasa gerektir. Ancak Faiz alıp yiyenin faiz almasına ve faiz yemesine, faizli para alan da sebep olmaktadır. Faiz veren, zorda kalıp mecbur kalmış olabilir. Bunun için de faizli para almış olabilir. Bu durumunu kendisi bilir ama zaruri durumu alarak kabul ettiği durumunu Allah'da bilir.
      İnsanların ihtiyaçlarına gelince, ihtiyaçlar sonsuzdur. Herkesin ihtiyaç olarak kabul ettiği ölçü başkadır.  Ancak insanlar ölçüyü aşmamalıdır. Şayet kişi helal olan bir şey bulamazsa, bu durumda hayatını devam ettirebilmek için, sadece o kadarından istifade edebilir. Bu konudaki hükmü ifade eden Maide suresinin 3. Ayeti kerimesi açıktır. Allah Şöyle buyuruyor:”….. Her kim günaha eyilimi olmadan açlıktan dolayı mecbur kalırsa,( böylece bir haram yerse o başka)  Allah bağışlar ve ikram eder.“
    
      Buna göre büyük günahlardan biri olan, hatta bilerek bu konuda israr edenlerin Allah ve Resulüne savaş ilan etmekte olduklarını Allah Teala’nın söylediği faiz den uzak durmak için buna  gayret edilmelidir. zaruret durumunda ise Kişinin kendisi kendini bilir.  Allah’a emanet olun.



-------------------------
« Son Düzenleme: 01 Eylül 2010, 05:00:17 ÖS Gönderen: abdurahmanaltay »
   
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sayfa: [1]   Yukarı Git Yanıtla    Anket ekle


Gitmek istediğiniz yer:  

Kuran Dersi | Vakıf Sitesi| Fetva Sitesi | Uygurca Site | Arapça Site | Rusca Site | Azerice Site | İngilizce Site | Almanca Site | SV Yayınları | Platform Sitesi 20 Eylül 2014, 07:54:37 ÖÖ
MySQL Kullanıyor Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2009, Simple Machines PHP Kullanıyor